Хорошому студенту, який прийшов до навчального закладу не лише протирати штани і збирати папірці, заробити грошенят і не залежати від батьків сьогодні не складно. І не обов’язково для цього кидати навчання, переходити на заочне чи індивідуальний план, достатньо підібрати для себе стипендіальну програму чи взяти участь у науковому конкурсі. Якщо для суспільно-політичних наук таких програм і пропозицій є чимало, то для більш точних наук трохи менше.
На початку грудня 2008 року відома компанія Bosch приступила до реалізації програми «Стипендія Bosch – перший крок до бізнес - кар’єри». У рамках проекту буде проведено конкурс на кращу наукову роботу, яку будуть готувати студенти четвертого курсу технічних і транспортних вищих навчальних закладів економічних спеціальностей. Темою наукової роботи стане: «Розробка бізнес-плану на прикладі франчайзингової станції технічного обслуговування «Bosch Car Service». Фінал програми, на якому будуть визначені переможці, буде проведено у квітні 2009 року. Фіналісти проекту отримають іменні стипендії, а також їм буде надана можливість пройти стажування у компанії Bosch.
У стипендіальній програмі беруть участь студенти Національного транспортного університету (м. Київ), Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, Одеського національного політехнічного університету і Національного університету «Львівська політехніка».
Аби дізнатися більш детальну інформацію про стипендіальну програму Bosch і дати нашим читачам максимальне уявлення про програму ми звернулися з уточненнями і питаннями до компанії. Запитання і відповіді подаємо без змін у тому вигляді як їх отримали і на мові оригіналу.
***
- Чому так мало навчальних закладів-учасників?
- Існує ряд критеріїв, на які орієнтувалася компанія Bosch при вибори навчальних закладів. По-перше, були визначені навчальні заклади із технічною або транспортною направленістю. Другим, не менш важливим критерієм при виборі університетів, була їх географія. Ми вирішили долучити до проекту університети з різних частин України. Тому в переліку опинилися навчальні заклади, які представляють Центральну Україну, Східну, Західну і південну. Нам цікаві студенти зі всіх регіонів країни, ми впевнені, що їх потенціал ще не розкритий повністю, а наша програма дозволить виявити дійсно талановитих і перспективних молодих спеціалістів.
Якщо програма підтвердить наші сподівання і студенти будуть брати в ній активну участь, то в подальшому такі програми будуть розроблятися для більшої кількості університетів.
- Де і як подавалась інформація про конкурс?
- Інформація про проект в даний момент анонсується в кожному з навчальних закладів, а також на сторінках сайту компанії Bosch.
- Стипендії довгострокові чи разові?
- Виплата стипендій буде продовжуватися протягом 6 місяців, вона буде виплачуватися студентам-переможцям, починаючи з вересня 2009 року по лютий 2010 року.
- Чи планується в майбутньому проведення подібних конкурсів і які критерії відбору учасників?
- Програма проводиться в рамках соціального проекту «Покоління Bosch». Метою проекту є виховання кваліфікованого покоління серед студентів вищих навчальних закладів, а також серед студентів профтехучилищ. Крім цього, Проект передбачає впровадження сучасної наукової літератури, створеної на основі технічних досягнень й інновацій компанії Bosch.
На першому етапі у проекті зможуть взяти участь всі зацікавлені студенти. Для нас важливою є ініціативність, цілеспрямованість і бажання студентів осягати і дізнаватися все нове для подальшого застосування на практиці своїх знань.
На етапі оцінювання робіт ми будемо звертати особливу увагу на аналітичну частину роботи, так як у першу чергу бажаємо бачити, які дослідження ринку провели студенти, їх новаторські ідеї. Виходячи з цього, буде звернено увагу на те, як учасники володіють темою, чи розуміють суть бізнесу СТО в Україні, особливості створення СТО у рамках франчайзингової мережі. У склад комісії з оцінювання будуть входити як викладачі навчальних закладів, так і представники Bosch, які і зможуть перевірити надану роботу на життєздатність.
Ми хотіли б, аби учасники відчули себе не просто майбутніми спеціалістами у галузі економіки, маркетингу, транспортних і технічних спеціальностей, а випробували себе в якості підприємців. Адже створення СТО під торгівельною маркою Bosch Car Service – це реально працююча в умовах України бізнес-модель.
До того ж, надання послуг техобслуговування і ремонту автомобілів – одна з найбільш перспективних в Україні сфер для розвитку бізнесу в галузі послуг. Ця галузь ще повністю не заповнена. Тому, ми вважаємо, що для самих студентів написання роботи буде дуже корисним у відношенні отримання практичного досвіду і розширення світогляду.
Відповіді надала Ганна Ампілогова
Маркетинг координатор відділу автозапчастин компанії «Bosch» |