На нараді з питань розвитку шкільної хіміко-біологічної освіти Міністр освіти і науки вніс пропозиції щодо підвищення якості навчання у школах. «Високі досягнення наших учнів у міжнародних олімпіадах не є ознакою досконалості змісту шкільної освіти. У більш ніж 60 % восьмикласників столичних шкіл низький та середній рівень знань з природничих дисциплін, — зауважив міністр Іван Вакарчук. — Сьогодні навчання учнів потрібно зосереджувати на здійсненні пошукової діяльності, формуванні предметних та життєвих компетенцій, а не лише на передачі знань».
Проблеми початкової школи переходять в основну та вищу школу. На думку Міністра, всеохопне тестування, яке відбувається другий рік, дає оцінку рівня знань учнів у кожній школі.
«Ми повинні зробити радикальні кроки в напрямку поліпшення професійного рівня вчителя, — сказав Іван Вакарчук. — Водночас середній рівень кваліфікації багатьох педагогів досить низький. Причини приховані у системі підготовки вчителя. Частина випускників, навчаючись у педагогічному університеті, не планують працювати у школі. У результаті до школи повертаються ті випускники університетів, які не були її найкращими учнями». Міжнародний досвід спонукає до зміни підходів підготовки вчителя. Спершу в класичному університеті готується фахівець – біолог, хімік. Після отримання фахового диплому випускник за рекомендацією університету може продовжити навчання і стати вчителем.
У нараді взяли участь понад 200 учасників: завідувачі кабінетів біології та хімії обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, вчені, викладачі університетів, методисти районних центрів, вчителі біології та хімії, автори підручників.
Учасники наради обговорили шляхи вдосконалення природничої освіти:
· поліпшення змісту хіміко-біологічної освіти;
· поліпшення організації навчального процесу;
· формування сучасного кадрового забезпечення навчання природничим дисциплінам у школі.
За результатами наради створено робочу групу, яка узагальнить пропозиції до плану дій щодо покращення якості шкільної освіти.
За останній рік у МОН відбулися наради з поліпшення фізико-математичної, історичної освіти, з питань вивчення української мови у школах з навчанням мовами національних меншин, з питань раннього вивчення іноземних мов, предметів художньо-естетичного циклу, українознавчої спрямованості шкільної освіти. |