Міністерство освіти і науки змінило підходи до забезпечення навчальною літературою вищої школи. Зокрема, сформовано галузеву цільову програму «Підручник вищої школи», розроблено єдину інформаційну систему «Університетська книга», формується єдиний реєстр навчальної літератури, якій надані відповідні грифи МОН.
Вперше організовано закрите рецензування рукописів для всіх без винятку підручників. Тепер гриф МОН отримати непросто — навчальні матеріали повинні бути якісними і сучасними. «Якість підручників, які останнім часом надходять до міністерства для отримання грифа, у багатьох випадках далека від бажаної. Грубезні фоліанти, котрі не захоче, та й не матиме часу, прочитати жоден студент, а головне — компіляція вже опублікованої інформації, використання невідредагованих машинних перекладів з іноземних джерел, практична відсутність власних матеріалів — ось неповний перелік недоліків рукописів», – зазначив міністр освіти і науки Іван Вакарчук на засіданні підсумкової колегії МОН «Мета реформ у вищій школі – якість і доступність освіти», – складається враження, що єдина мета автора — зробити «запас» для здобуття наступного вченого звання або заробити грошей, реалізуючи свої книжки серед своїх студентів «рекомендаційно-обов’язковому» порядку. Це і аморально, і принизливо».
Відсутність достатнього державного фінансування на видання навчальної літератури для вищої школи не є підставою для розповсюдження «відвертої халтури». Відтепер в контракті, який ректор укладає з МОН, як обов’язок передбачено видання підручників за рахунок спецкоштів університету. Крім того, зауважив міністр Вакарчук, якщо посібник добрий, його може взяти будь-яке видавництво як комерційний проект. Важливо не хто пише — «корифеї» чи «новачки» — важлива якість і потрібність підручника.
Прес-служба МОН |