17 березня 2009 року Верховна Рада України відхилила проект закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо зовнішнього незалежного оцінювання знань". Таким чином народні депутати "залишили за собою можливість продовжити вести неконструктивні політичні баталії щодо освітньої реформи", - цитує заяву Громадянської мережі ОПОРА Інформаційний центр незалежного оцінювання. За даними громадської організації, під час голосування за законопроект 221 народний депутат взагалі не взяв участь у ньому. Це члени фракцій КПУ, Блоку Литвина та Партії Регіонів. Депутати від Блоку Юлії Тимошенко та "Нашої України-Народної Самооборони" підтримали законопроект, втім, їхніх голосів не вистачило для його прийняття, оскільки частина депутатів з цих фракцій була відсутня на засіданні.
Громадянська мережа ОПОРА звертає увагу, що не підтримавши "узаконення" зовнішнього оцінювання представлені у парламенті партії знехтували думкою свої виборців. Організація наводить результати дослідження Фонду "Демократичні ініціативи", згідно з яким 42% виборців Партії Регіонів підтримують незалежне тестування, серед прихильників БЮТ їх - 55%, Блоку Литвина - 38%, Блоку НУ-НС – 58%, КПУ – 22% (проте, виборці КПУ - переважно пенсійного віку, яким важко адаптуватися до змін).
У своїй заяві Громадянська мережа ОПОРА заявляє про свої "засудження дій 221 народного депутата, що не взяли на себе відповідальності" за результати голосування щодо запровадження на законодавчому рівні норм реформи освіти. "Сьогодні ми стали свідками невиконання своїх прямих обов’язків 221 парламентарем України", - заявляє громадська організація, відзначаючи, проте, що таке голосування у парламенті аж ніяк не вплине на процес цьогорічного зовнішнього оцінювання знань випускників та подальшу вступну кампанію.
Нагадаємо, що починаючи з 2008 року, успішне складання ЗНО є необхідною умовою вступу до ВНЗ Україні. Цього року незалежне тестування відбудеться в період з 6 травня до 5 червня та охопить собою 8 навчальних предметів. До участі в ньому вже зареєструвалось 464 988 осіб, кожен з яких мав можливість обрати від 2 до 5 предметів та одну з семи мов, якими він хоче отримати свої тестові завдання.
Матеріали надано
Інформаційним центром незалежного оцінювання |