За оцінками Європейської асоціації університетів, подальше реформування європейського освітнього сектору не має обмежуватись поверхневими структурними змінами. Воно мусить брати до уваги конкретні потреби всіх дисциплінарних сфер та всіх категорій студентів. Асоціація виокремлює чотири напрямки вдосконалення Європейського простору вищої освіти (European Higher Education Area) після 2010 року: 1) зміцнення зв’язків між вищою освітою та дослідницькою роботою. Цей процес, зокрема, передбачає подальше зближення між собою Європейського простору вищої освіти та Європейського дослідницького простору (European Research Area). Тут важливими є реформи в галузі докторської освіти, мобільність магістрантів та докторантів, подальші кар’єрні перспективи молодих дослідників; 2) забезпечення доступу до освіти якомога більшої кількості людей. Тут ідеться про принцип ціложиттєвого навчання (lifelong learning), коли люди всіх вікових груп можуть навчатися з метою покращення/зміни кваліфікації та подальшої соціалізації; 3) нове визначення державної відповідальності в галузі вищої освіти. Це охоплює такі питання, як відповідальність держави за якість освіти та адекватне стабільне фінансування; 4) готовність до глобальних змін. Тут ідеться насамперед про сприяння мобільності магістрантів, аспірантів та докторантів.
|