Понеділок
06.05.2024, 02:11
ОСВІТА УКРАЇНИ
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Вища школа Регистрация Вход
Меню сайта

 Форум журнала " Стена " для творческих людей
Категории каталога
навчальні заклади [47]
все пронавчальні заклади України будь-якої форми власності і статусу. Рубрика для абітурієнтів, батьків, науковців і журналістів...
Друга вища | Самоосвіта [16]
Студентсікі замітки [29]
Стипендіальні програми [27]
Наукове життя [40]
Культурне життя [12]
Особистості [13]

Наш опрос
Який критерій при виборі навчального закладу для Вас є найважливішим?
Всього відповідей: 126

Главная » Статьи » Наукове життя

Науково-дослідна робота «e-Learning платформи підтримки дистанційного навчання (аналіз і порівняльна оцінка)»

Анотація

Науково-дослідна робота «e-Learning платформи підтримки дистанційного навчання (аналіз і порівняльна оцінка)» пов'язана з аналізом і порівняльною оцінкою e-learning платформ: IBM Lotus LearningSpace Forum (ver.3.x), IBM Lotus LearningSpace (ver.5.x), IBM Lotus Learning Management System (LMS)(ver. 1.x), IBM Lotus Workplace Collaborative Learning (WCL)(ver.1.x-2.x), WebCT Campus Edition (CE) (ver.4.1), WebCT Vista (ver.3.0), BlackBoard (ver.6.x)). Як джерела інформації використані: поточні консультації з представниками BlackBoard (Japan), WebCT (Japan, UK, Germany), IBM (Japan, Ukraine), матеріали семінару-тренінгу з WebCT Vista 3.0 (JAPAN, Nagoya, The Nagoya University, June 2004), презентація компанії BlackBoard (JAPAN, NIME, July 2004), презентація e-learning платформ IBM (JAPAN, NIME, July 2004), матеріали виставки e-Learning EXPO (JAPAN, Tokyo, July 2004), технічна документація та демо-версії e-learning платформ, реально інстальовані e-learning платформи, Інтернет матеріали.

Фінансування роботи проводилося National Institute of Multimedia Education (NIME, 2-12, Wakaba, Mihama-ku, Chiba-shi, 261-0014, Japan, http://www.nime.ac.jp).

Обґрунтування

Необхідність проведення науково-дослідної роботи «E-Learning платформи підтримки дистанційного навчання (аналіз і порівняльна оцінка)» викликана двома аспектами:

  1. Організація дистанційного навчання в рамках віртуального університету з використанням e-learning мультиплатформенної підтримки.
  2. Розробка рекомендацій з вибору e-learning платформи підтримки дистанційного навчання.

Віртуальний університет, як правило, поєднує готові до використання дистанційні курси різних виробників у спільний банк, з можливістю вибору курсів студентами із цього банку. На жаль, різні платформи підтримки дистанційного навчання не мають повної сумісності, та міграція дистанційних курсів з однієї платформи в іншу не завжди можлива. Одним зі способів дозволу такої ситуації є створення Інтернет порталу з мультиплатформеною підтримкою дистанційного навчання на основі використання популярних e-learning платформ та інструментів міграції дистанційних курсів. Один з критеріїв, який повинен при цьому використовуватись, це відповідність обраних платформ міжнародним стандартам підтримки дистанційного навчання, зокрема стандарту SCORM.

Другий аспект пов'язаний з масовим застосуванням дистанційного навчання, з його швидкою еволюцією в останні роки, швидким ускладненням платформ підтримки дистанційного навчання та інформаційних технологій, які використовуються при розробленні e-learning платформ.

Сказане збільшує вартість дистанційного навчання стосовно його апаратної й програмної підтримки, процедурам інсталяції й обслуговування, вимагає використання висококваліфікованих технічних фахівців, дизайнерів дистанційних курсів і т’юторів. Правильний вибір e-learning платформи для будь-якої організації, що хоче проводити дистанційне навчання, не очевидний. Більше того, зроблений вибір може зв'язати організацію-покупця і організацію-продавця рядом фінансових зобов'язань, включаючи повну залежність від організації-продавця. Неправильний вибір e-learning платформи може дати негативні результати стосовно бажаної масштабованості e-learning платформи, можливості використання дистанційних курсів сторонніх виробників, вартості платформи та т.ін.

Ціль роботи

Робота орієнтована на дослідження найбільш популярних e-learning платформ підтримки дистанційного навчання: IBM Lotus LearningSpace Forum (ver.3.x), IBM Lotus LearningSpace (ver.5.x), IBM Lotus LearningSpace Learning Management System (LMS) (ver.1.x), IBM Lotus Workplace Collaborative Learning (WCL) (ver.1.x-2.x), WebCT Campus Edition (CE) (ver.4.1), WebCT Vista (ver.3.0), BlackBoard (ver.6.x), стосовно наступних аспектів:

  • програмна архітектура e-learning платформи;
  • публічний доступ до документації;
  • якість документації;
  • простота та зручність інсталяції та обслуговування;
  • надійність експлуатації;
  • ефективний інструментарій відновлення;
  • можливість незалежної роботи;
  • можливість швидкого та ефективного створення резервних копій дистанційних курсів;
  • можливість роботи в режимі off-line;
  • інструментарій з розроблення дистанційних курсів і міграції курсів між різними e-learning платформами;
  • надаваний рівень сервісів дистанційного навчання;
  • масштабованість e-learning платформи;
  • управління дистанційними курсами;
  • відповідність міжнародним стандартам підтримки дистанційного навчання;
  • рівень технічної та методичної підтримки e-learning платформи;
  • цінова політика.

Структура роботи

Робота містить розділи:

  • аналіз програмної архітектури e-learning платформ, класифікація платформ і сервісів дистанційного навчання, перспективні тенденції;
  • аналіз популярних e-learning платформ з описом їхніх можливостей відповідно до цілей роботи;
  • порівняльний аналіз e-learning платформ відповідно до цілей роботи;
  • висновки та рекомендації;
  • глоссарій термінів дистанційного навчання;
  • джерела інформації.

Аналіз e-learning платформ

У даному звіті дається короткий аналіз e-learning платформ. Повний і детальний аналіз доступний з матеріалів науково-дослідної роботи. У тексті розділу звіту використана наступна абревіатура в рамках термінології дистанційного навчання стосовно класифікації e-learning платформ:

CMS — Content Management System, LMS — Learning Management System, LCMS — Learning Content Management System, де:

  • CMS: програмне забезпечення, орієнтоване на підтримку розроблення, тестування, розміщення вмісту дистанційних курсів на web сайтах;
  • LMS: програмне забезпечення, орієнтоване на підтримку автоматизації процесу управління дистанційним навчанням. LMS зареєстрованим користувачам надається можливість роботи з каталогами дистанційних курсів, одержання й зберігання інформації від викладача, роботи з різними звітами з дистанційного навчання. LMS розроблюється з урахуванням підтримки курсів різних розроблювачів і постачальників. Зазвичай LMS не має власного інструментарію з розробки курсів і фокусується на управлінні курсами, розробленими сторонніми виробниками.
  • LCMS: програмне забезпечення, орієнтоване на підтримку як управління дистанційним навчанням, так і розроблення вмісту дистанційних курсів. LCMS поєднує можливості LMS і CMS.

IBM Lotus LearningSpace Forum (versions: 3.x) E-Learning платформа

Розроблена в 1999 р. як CMS клієнт-серверна e-learning платформа на основі системи управління базами даних Lotus-Notes (ver. 5.x) для підтримки дистанційного навчання не більш, ніж кілька тисяч студентів. Платформа може бути інстальована в Linux , Windows NT, Windows 2000 серверні операційні системи за підтримкою Lotus-Notes Domino сервера. Клієнтська частина, як правило, інсталюється в Windows операційну систему. Платформа має вбудований інструментарій для розроблення, управління й адміністрування дистанційних курсів: Lotus-Notes Client, Designer і Administrator. Для розроблення дистанційних курсів і адміністрування студентів використовується Lotus-Notes client. Lotus-Notes Administrator необхідний для адміністрування платформи, та Lotus-Notes Designer потрібний для замовленого проектування інтерфейсу курсу. Доступ студентів до курсів реалізований через Web браузери або Lotus-Notes Client. Обмеження на тип Web браузера відсутні. Платформа орієнтована на використання асинхронних режимів дистанційного навчання. Синхронні режими можуть бути включені використанням спеціального програмного забезпечення IBM Lotus SameTime (ver.2.5). Платформа IBM Lotus LearningSpace Forum орієнтована на використання Java Script/Lotus Script. Вона має добру масштабованість (використовуються можливості IBM Lotus-Notes Domino сервера), високу надійність і простий інструмент створення резервних копій дистанційних курсів. Платформа може бути інстальована на сервері, робочій станції та містить інструмент реплікації курсу із сервера на робочу станцію і навпаки. Платформа може бути розширена до рівня LCMS, використовуючи можливості Lotus-Notes системи управління базами даних і Domino сервера, що має власний web сервер, власний поштовий сервер, а також велику кількість додаткових утиліт з розроблення Інтернет сервісів. У цьому випадку потрібний Lotus-Notes фахівець для створення спеціальних баз даних в Lotus-Notes. Платформа працює з 24 різними мовами. Відкрито повний публічний доступ до документації, а також повного опису платформи. Додаткові консультації можуть бути отримані через IBM Lotus LearningSpace forum. Замовлений дизайн дистанційного курсу можливий через використання замовлених бібліотек LearningSpace Forum, які повністю відкриті для дизайнера. Курси мають високий ступінь захисту на рівні Lotus-Notes системи управління базами даних. Будь-яка прикладна програма може бути використана як інструмент розроблення курсу через оболонку Lotus-Notes Client/Designer, включаючи MS-Office, різні Adobe прикладні програми, прикладні програми Macromedia, etc.

Недоліки платформи: неповна відповідність міжнародним стандартам підтримки дистанційного навчання (тільки IMS відповідність), відсутність інструментарію для перекладу курсу в HTML формат, недостатні можливості для роботи з курсом у режимі off-line, старомодний інтерфейс дистанційних курсів за замовчуванням, лінійна побудова тестових процедур, необхідність використання фахівців з Lotus-Notes для обслуговування платформи.

Вартість платформи базується на вартості ліцензій доступу до Lotus-Notes Domino серверу. Така ліцензія видається на тимчасовий доступ до курсу, розміщеному на сервері, і вивільнюється при завершенні поточної роботи користувача з курсом. Вартість однієї ліцензії — USD.15. Вартість однієї ліцензії для роботи з IBM Lotus SameTime license — USD.20. Додатково, вартість Lotus-Notes Domino Enterprise server (ver. 5.x) — USD.3,000, вартість Lotus-Notes Client — USD.178, вартість Lotus-Notes Designer — USD.987, вартість Lotus-Notes Administrator — безкоштовно.

IBM Lotus LearningSpace (versions: 5.x) E-Learning платформа

Розроблена в 2001р. як LMS клієнт-серверна e-learning платформа за підтримкою IBM DB2 або Oracle або MS SQL сервер систем управління реляційними базами даних. Орієнтована на підтримку не більше 10 000 студентів. Інсталюється в Windows NT, Windows 2000 серверні операційні системи. Функціонально складається з двох частин: Lotus LearningSpace ядро та Lotus LearningSpace Collaboration. Клієнтська частина відсутня. Всі операції здійснюються через Web браузер. Обмеження на тип web браузера відсутні. Платформа орієнтована на управління і адміністрування дистанційного навчання. Є примітивний інструментарій для розроблення тестових процедур і різних оголошень за курсом, які можуть бути розміщені в готовий курс. Платформа не має вбудований інструментарій розроблення курсів. Для цього рекомендується використовувати програмне забезпечення компанії Macromedia (Macromedia Flash, DreamWeaver, AuthorWare) або компанії IBM (IBM Knowledge Producer, IBM Content Producer) (купуються окремо). Доступ студентів до курсу здійснюється через web браузер. Платформа орієнтована на асинхронні та синхронні режими дистанційного навчання. Синхронні режими забезпечуються через IBM Lotus LearningSpace Collaboration модуль платформи, побудований з використанням технологій IBM Lotus SameTime 2.5. Платформа добре масштабується і має високу надійність. Інсталюється тільки на серверах.

Є можливість роботи з 24 різними мовами. Відкрито повний публічний доступ до документації, а також до повного опису платформи. Додаткові консультації можуть бути отримані через IBM Lotus LearningSpace forum. Є повний опис програмної архітектури платформи. Допускається обмежений замовлений дизайн інтерфейсу дистанційного курсу. Курс має захист на рівні IBM DB2 або Oracle або MS SQL сервер систем управління базами даних. Є можливості з міграції AICC сумісних і IBM Lotus LearningSpace Forum курсів у платформу.

Недоліки платформи: неповна відповідність міжнародним стандартам підтримки дистанційного навчання (тільки IMS і AICC сумісність), поганий інструментарій створення резервних копій дистанційних курсів (тільки на рівні архівування головної бази даних системи управління базами даних), поганий вбудований інструментарій з розроблення тестових процедур (всі тестові питання за всьома курсами розміщуються в один спільний банк питань), погані можливості для роботи дизайнера в режимі off-line, погані можливості з відновлення курсів при їхньому ушкодженні, погані можливості з відновлення платформи при її ушкодженні, відсутні можливості використання UNIX операційних систем.

Вартість платформи заснована на серверних ліцензіях. Ліцензія видається на тимчасовий доступ до курсу, розміщеному на сервері, і вивільнюється при завершенні поточної роботи користувача з курсом. Вартість однієї ліцензії -USD.38.

Додатково, вартість IBM DB2 Enterprise Edition (ver.7.2) одна серверна ліцензія -USD.400, IBM Lotus-Notes Domino Application Server (ver.5.09) для IBM SameTime — USD.1,000. Вартості IBM Knowledge Producer і IBM Content Producer встановлюються окремо після купівлі ліцензій на IBM Lotus LearningSpace 5.x.

IBM Lotus Learning Management System (LMS) (versions: 1.x) E-Learning платформа

Розроблена в 2002 р. Як LCMS клієнт-серверна e-learning платформа при підтримці IBM DB2, або Oracle, або MS SQL сервер систем управління реляційними базами даних. Орієнтована на підтримку не більш, ніж 100 000 користувачів. Як сервер прикладних програм використовується IBM WebSphere Application Server. Платформа може бути повністю інстальована в Linux або Windows 2000 сервер операційні системи. Має всі переваги IBM WebSphere технології, роблячи її J2EE-орієнтованої. Як клієнтська частина може бути використаний спеціальний offline learning client для доступу до курсу без Інтернет з'єднання. Всі операції здійснюються через Web браузер. Обмеження на тип web браузера відсутні.

До інших нових можливостей, що відрізняють LMS платформу від IBM, Lotus LearningSpace 5.x можна віднести: управління ресурсами, підтримку протоколу LDAP, offline learning client, можливість створення замовленого інтерфейсу користувача, інструментарій для створення різних звітів. Платформа має інструмент розроблення дистанційних курсів: IBM LMS Authoring Tool. До одному з його достоїнств варто віднести можливість розробки курсу з використанням режиму sequencing — що дозволяє створювати різні схеми вивчення курсу, включаючи повернення студента до повторного вивчення фрагментів курсу при недостатнім засвоєнні, різні схеми проходження тестування та ін. Доступ студентів до курсу здійснюється через web браузер. Платформа орієнтована на асинхронні та синхронні режими дистанційного навчання. Синхронні режими забезпечуються використанням технологій IBM Lotus SameTime 3.x. Платформа добре масштабується і має високу надійність. Інсталюється тільки на серверах. Є можливість роботи з 24 різними мовами. Відкрито повний публічний доступ до документації, а також до повного опису платформи. Додаткові консультації можуть бути отримані через IBM Lotus LearningSpace forum. Курс має захист на рівні IBM DB2 або Oracle або MS SQL сервер систем управління базами даних. Платформа AICC і SCORM сумісна.

Недоліки платформи: погана документація з інсталяції платформи; необхідність значних серверних ресурсів для роботи платформи; необхідність наявності IT-фахівців високої кваліфікації для коректної інсталяції та обслуговування платформи.

Вартість платформи заснована на серверних ліцензіях. Ліцензія видається на тимчасовий доступ до курсу, який розміщений на сервері, і вивільнюється при завершенні поточної роботи користувача з курсом. Вартість однієї ліцензії -USD.60.

 

IBM Lotus Workplace Collaborative Learning (WCL) (versions: 1.x-2.x) E-Learning платформа

Розроблена в 2003 р. як LCMS клієнт-серверна e-learning платформа в складі окремого програмного продукту компанії IBM: Lotus Workplace, за підтримкою IBM DB2 Enterprise Edition системи управління реляційними базами даних. Орієнтована на підтримку більш, ніж 100 000 користувачів дистанційного навчання. Платформа є частиною IBM e-learning порталу, що поєднує e-mail, календар, прямі повідомлення, e-learning, управління документообігом і робочий простір групи користувачів. Для створення сервера прикладних програм платформи використовуються програмні продукти: IBM WebSphere Portal, IBM WebSphere Application Server, IBM DB2 Enterprise Edition і IBM Lotus-Notes Domino. Платформа використовує J2EE і IBM WebSphere Portal технології й може бути інтегрована в інші платформи через використання portlet архітектури. Близько 100 різних portlets компанії IBM поставляються безпосередньо з IBM WebSphere Portal безкоштовно. Платформа може бути інстальована в Linux або Windows 2000 server операційні системи. Для роботи з курсом без Інтернет з'єднання як клієнтська частина може використовуватися спеціальний offline learning client. Всі операції здійснюються через Web браузер. Обмеження на тип web браузера відсутні. Платформа забезпечує: управління інформаційними ресурсами, підтримку протоколу LDAP, роботу з курсом через offline learning client, розроблення власного користувальницького інтерфейсу курсів, створення різних звітів, управління вміннями та навичками користувача і створенням професійних рекомендацій для користувача. Управління вміннями та навичками допускає використання спеціального словника для визначення рівня професійної підготовки користувача стосовно різних робіт і автоматичного призначення вимог до тестування та підтвердження його результатів.

Платформа має інструмент розроблення дистанційних курсів: IBM WCL Authoring Tool. Доступ студентів до курсу здійснюється через web браузер. Платформа орієнтована на асинхронні та синхронні режими дистанційного навчання.

Синхронні режими забезпечуються використанням технологій IBM Lotus SameTime 3.x. Платформа добре масштабується і має високу надійність. Інсталюється тільки на серверах. Є можливість роботи з 38 різними мовами. Відкрито повний публічний доступ до документації, а також до повного опису платформи. Додаткові консультації можуть бути отримані через IBM Lotus LearningSpace forum. Курс має захист на рівні IBM DB2 системи управління базами даних.

Платформа AICC і SCORM сумісна.

Недоліки платформи: невідомі.

Вартість платформи заснована на серверних ліцензіях. Ліцензія видається на тимчасовий доступ до курсу, розміщеному на сервері, і вивільнюється при завершенні поточної роботи користувача з курсом. Вартість однієї ліцензії -USD.38.

Додатково, вартість окремих частин програмного продукту IBM Lotus Workplace (ver.1.1) наступна: IBM Lotus Workplace Messaging 1.1 — USD.29/користувач, IBM Lotus Workplace Team Collaboration 1.1 — USD.89/користувач, IBM Lotus Workplace Web Content Manager 1.1 — USD. 49 999/процесор. Вартість IBM WebSphere Portal — USD.13089.

WebCT Campus Edition 4.1 (WebCT CE) E-learning платформа

Розроблена як CMS клієнт-серверна e-learning платформа за підтримкою системи управління реляційними базами даних (в WebCT CE термінології -Global Database. Інформація про архітектуру Global Database у документації на платформу відсутня), що вбудована в інсталяційний дистрибутив WebCT CE. Global Database реалізована з використанням Perl скриптов. Як сервер прикладних програм платформи використовується Apache Web server. WebCT CE орієнтована на підтримку дистанційного навчання в окремому університеті або іншій освітній організації. Реалізована з використанням Java Servlet технології. Клієнтська частина відсутня. Всі операції здійснюються через Web браузер. Типи сумісних з платформою web браузерів описуються, і будь-який web браузер може бути перевірений додатково за допомогою спеціальних утиліт, розміщених на WebCT web сайті. Платформа підтримує асинхронні режими дистанційного навчання й, частково, синхронні (текстовий чат, класна дошка). Є вбудований інструмент з розроблення дистанційних курсів (обмежені функції), який орієнтований на online роботу. Доступ студентів до курсу здійснюється через web браузер. Платформа може бути інстальована в Linux, Windows 2000, Sun Solaris операційні системи. Інсталюється тільки на серверах. Підтримує UTF-8 (Unicode) для роботи з різними мовами. За описами може працювати з 650 різними мовами. Платформа IMS і Microsoft LRN сумісна. Безкоштовна версія платформи для пробного тестування доступна на період експлуатації 120 днів.

Поточна цінова політика WebCT CE орієнтована на 12-місячні ліцензії з 6 рівнями доступу студентів до сервера: 1-50 студентів — USD.335, 51-100 студентів — USD.670, 101-400 студентів — USD.1,335, 401-800 студентів — USD.1,670, 801-1600 студентів — USD. 2,000, необмежена університетська ліцензія — USD. 4,000.

Додатково WebCT забезпечує й інші сервіси на комерційній основі. Такі сервіси включають хостинг курсів, підтримку дистанційного навчання на рівні факультету, навчання додаткових адміністраторів WebCT системи.

У цей час WebCT використовується 47 організаціями Японії. Платформа інстальована на 9 000 серверів у Європі й інших країнах і підтримує дистанційне навчання близько 9 000 000 студентів і викладачів у світі. Платформа інстальована на 90% серверів університетів центральної Європи. Для Росії й України зареєстровано 10 інсталяцій WebCT CE.

Недоліки платформи: відсутній публічний доступ до опису та документації платформи; відсутній опис архітектури платформи; відсутній доступ до опису системи управління базами даних. Вся інформація та help доступні тільки для зареєстрованих користувачів після купівлі ліцензії WebCT. Тестові процедури – лінійні. Відсутня сумісність зі стандартом SCORM.

 

WebCT Vista 3.0 E-learning платформа

Розроблена як LCMS клієнт-серверна e-learning платформа за підтримкою Oracle системи управління реляційними базами даних і BEA WebLogic сервера прикладних програм. Рекламується компанією WebCT як academic enterprise learning system і, за рекомендаціями компанії WebCT, може бути використана на всіх рівнях освітньої організації: університетський кампус, факультет і кафедра. Розроблення й управління дистанційними курсами є ключовими позиціями платформи WebCT Vista. Однак, уміст дистанційного курсу може бути включений в інші курси на рівні дистанційного навчання кафедри, факультету й консорціуму інститутів. Адміністрування платформи, розроблення курсів і управління курсами — централізоване або розподілене. Платформа може бути інстальована як розподілена система (сервер баз даних, сервер прикладних програм, сервер вирівнювання навантаження (load balancing)), ізольована система (Vista прикладні програми запускаються на єдиному сервері прикладних програм) і кластерна система (кілька Vista серверів прикладних програм). WebCT Vista 3.0 може інсталюватися в SPARC Solaris 8, Windows 2000 або Windows 2003 операційні системи. Платформа інсталюється тільки на серверах. Всі операції здійснюються через Web браузер. Типи сумісних web браузерів описуються, і кожний браузер може бути перевірений спеціальними утилітами, розміщеними на web сайті WebCT. Платформа має вбудований інструментарій з розроблення дистанційних курсів (обмежені функції), орієнтований тільки на online роботу. Доступ студентів до дистанційних курсів реалізований через web браузери. Платформа підтримує асинхронні режими дистанційного навчання й, частково, синхронні режими: текстовий чат, класна дошка. Підтримка мов не описується. За заявами компанії WebCT платформа SCORM сумісна.

Поточна цінова політика заснована на 12-місячних ліцензіях. Початкова вартість WebCT Vista 3.0 ліцензії — порядку USD.60 000. Приклад розрахунку загальної вартості ліцензії, за підтримкою Oracle програмного забезпечення, зроблений в окремій частині наукової праці.

Недоліки платформи: відсутній публічний доступ до опису й документації платформи; відсутній опис архітектури платформи; вся інформація й help доступні тільки для зареєстрованих користувачів після купівлі ліцензії WebCT Vista; неповне масштабування шрифтів і проблеми з друком для кінцевого користувача; неповна підтримка IMS-QTI, IMS-CP і SCORM стандартів; відсутня зворотна сумісність із платформою WebCT Vista 3.x; обмежена масштабованість платформи; кінцеві користувачі не можуть використати замовлені програмні компоненти або замовлений тип тестових процедур; тестові процедури — лінійні; дуже висока вартість платформи.

BlackBoard 6.x E-learning платформа

Розроблена як CMS клієнт-серверна e-learning платформа за підтримкою MS SQL server/Oracle системи управління базами даних і Windows 2000/Solaris операційних систем. Система управління базами даних MY SQL підтримується також. Як сервер прикладних програм використовується Apache web server або Microsoft Internet Information Server (IIS). Орієнтована на асинхронні режими дистанційного навчання й, частково, синхронні режими (текстовий чат, класна дошка). Платформа має вбудований інструментарій з розроблення дистанційних курсів (обмежені функції), орієнтований на online роботу. Доступ студентів до дистанційних курсів реалізований через web браузери. Платформа підтримує роботу з Building Blocks-ініціатива компанії BlackBoard, яка заявлена в 2000 році та дозволяє використовувати на комерційній основі при розробленні дистанційних курсів готові блоки інформації, спеціальні програмні утиліти й прикладні програми, розроблені заздалегідь сторонніми виробниками. Як правило, такі прикладні програми включають Web редактори, механізми передачі файлів, набори інструментів для розроблення дослідницьких курсів (наприклад, MathML редактор), різні плагини. Платформа підтримує SCORM 1.2, IMS Metadata 1.2.1, IMS Content Packaging 1.1.2 і Microsoft LRN 3.0 стандарти. Включені інструменти для полегшення міграції вмісту курсів між різними версіями платформи.

Blackboard забезпечує три рівні сервісів із широким діапазоном цін на ліцензії. Рівень 1 містить елементи для роботи курсу в on-line режимі. Це різні області розкладу, інформація про курс і оголошення, електронні підручники, лекції, завдання, тестові процедури, рейтинги й статистика за курсом. Убудований інструментарій для комунікацій і спільної роботи включає дискусії, e-mail і текстовий чат. Студенти мають можливість робити замітки в on-line записній книжці (online notebook); перевіряти розклад групи за календарем; здавати домашні завдання, використовуючи зошит завдань (Digital Drop Box) і виконувати наукову працю, використовуючи інтегровані академічні web ресурси (Academic Web Resources). Для організацій, які хотіли б створити повне online співтовариство, BlackBoard організує більш великі сервіси на рівні II. Рівень II — освітній портал. Він додає в платформу модулі, які можуть інтегрувати курси, комунікаційні й адміністративні сервіси в режимі on-line через спеціальний Інтернет доступ. Додатково до курсів BlackBoard може використовувати кампуси робітників груп, комітетів, клубів, кафедр, каталогів курсів і т.д. Рівень III додає адміністративний пакет, який управляє академічним кампусом. Він призначений для web ідентифікації студентів, web електронної комерції, web адміністрування. BlackBoard пропонує свої продукти як для локальної інсталяції, так і для хостинга.

Крім цього BlackBoard планує організувати повну академічну підтримку шкільної освіти.

Поточна цінова політика BlackBoard заснована на 12-місячних ліцензіях.

Вартість BlackBoard Learning System ML (Multilanguage) у базовому варіанті становить біля USD.11 300 на 3000 користувачів. Вартість повної Enterprise версії залежить від кількості користувачів в освітній організації (кафедра, факультет або кампус) і становить не менш USD.38 000. Мінімальна щорічна вартість хостинга становить біля USD 7 500.

BlackBoard обслуговує в цей час більш, ніж 3 000 освітніх організацій і 12 000 000 користувачів. У Японії більш, ніж 30 університетів використовують BlackBoard.

Недоліки платформи: відсутній публічний доступ до опису й документації платформи; поганий опис архітектури платформи; поганий опис системи управління базами даних. Вся інформація й help доступні тільки для зареєстрованих користувачів після купівлі ліцензії. Тестові процедури — лінійні. Висока вартість платформи.

Порівняльний аналіз E-Learning платформ

Порівняльний, покроковий аналіз E-Learning платформ доступний з матеріалів наукової праці.

Висновки

  1. Програмна архітектура. Краща програмна архітектура сучасних e-learning платформ повинна забезпечувати: масштабованість на програмному й апаратному рівнях, можливість незалежної роботи, високий рівень надійності, простий доступ користувача до ресурсів дистанційного навчання, гарне управління і адміністрування. У зв'язку зі сказаним, наступні аспекти вибираються при розробці e-learning платформ: J2EE технології, потужні системи управління базами даних і потужні web сервери з можливістю розширення платформи на використання різних прикладних програм. Як правило, останні версії комерційних e-learning платформ орієнтовані на використання IBM Lotus-Notes, IBM DB2, Oracle або Microsoft SQL server систем управління базами даних в Linux, Windows 2000 або Solaris операційних серверних системах. IBM WebSphere, WebLogic, Apache або Microsoft IIS використовуються як сервери прикладних програм. Такі платформи можуть управляти дистанційним навчанням у рамках окремої організації або кампуса.
  2. Документація на e-learning платформу. Документація з детальним, високоякісним описом і відкритим доступом до всіх інформаційних джерел про платформу необхідна для її коректного вибору. Технічна й методична підтримка платформи потрібна також. Кращим способом отримання уявлення про можливості, переваги й недоліки платформи є інсталяція trial version платформи на умовах пробного тестування (evaluation installation).
  3. Інструментарій адміністратора. Платформа повинна мати інструментарій ефективного відновлення, швидкого й незалежного резервного копіювання дистанційних курсів, а також адміністрування курсів. Платформа повинна забезпечувати підтримку повного набору асинхронних і синхронних сервісів дистанційного навчання.
  4. Інструментарій розроблювача. Платформа повинна мати ефективний інструментарій для розроблення дистанційних курсів з можливістю роботи у режимі off-line, без Інтернет з'єднання.
  5. Відповідність міжнародним стандартам. Платформа повинна бути AICC і SCORM сумісної й мати всі необхідні інструменти для міграції дистанційних курсів сторонніх виробників.
  6. Вартість. Платформа повинна бути недорогою з можливістю масштабування своїх ресурсів.

Рекомендації

  1. Платформа IBM Lotus LearningSpace Forum (ver.3.01-3.6) може бути рекомендована як базова CMS для дистанційного навчання в рамках окремої освітньої організації із числом користувачів не більш, ніж кілька тисяч. Платформа забезпечує базові асинхронні e-learning сервіси й має невисоку вартість.
  2. Платформа IBM Lotus LearninSpace Forum (ver.3.01-3.6) + IBM Lotus SameTime (ver.2.5) може бути рекомендована як базова CMS з повним набором асинхронних і синхронних сервісів дистанційного навчання в рамках окремої освітньої організації з числом користувачів не більш, ніж кілька тисяч. Платформа забезпечує базові асинхронні й синхронні e-learning сервіси й має невисоку вартість.
  3. Платформа IBM Lotus LearningSpace (ver. 5.x) може бути рекомендована як LMS для дистанційного навчання в рамках for окремої організації distance із числом користувачів не більш, ніж 10 000. Платформа забезпечує повний набір асинхронних і синхронних сервісів, але не має інструмента з розроблення дистанційних курсів. Вартість — невисока.
  4. Платформи IBM Lotus LearningSpace (ver. 5.x) + IBM Lotus LearninSpace Forum (ver.301-3.6) можуть бути рекомендовані як LMS з повним набором всіх сервісів і інструментарієм з розроблення дистанційних курсів. Вартість — невисока.
  5. Платформа IBM Lotus Learning Management System (ver. 1.x) може бути рекомендована як LCMS для дистанційного навчання в рамках окремої освітньої організації із числом користувачів не більш, ніж 100 000. Платформа забезпечує повний набір асинхронних і синхронних сервісів, містить спеціальний інструмент — Authoring Tool — для розроблення дистанційних курсів. Вартість — невисока.
  6. Платформа IBM Lotus Collaborative Learning (ver. 1.x — 2.x) може бути рекомендована як e-learning портал дистанційного навчання із числом користувачів більше 100 000. Платформа забезпечує повний набір асинхронних і синхронних сервісів, містить спеціальний інструмент — Authoring Tool - для розроблення дистанційних курсів. Вартість - невисока.
  7. Платформа WebCT Campus Edition 4.1 може бути рекомендована як базова CMS для дистанційного навчання в рамках окремої освітньої організації з невеликим числом користувачів (не більш, ніж кілька тисяч). Платформа забезпечує базові асинхронні сервіси й, частково, синхронні сервіси. Платформа має високу вартість.
  8. З повним текстом Ви можете ознайомитися тут http://www.udec.ntu-kpi.kiev.ua/ua/about-uiite/public/singlerecord/?tx_wfqbe_pi1%5Bid%5D=5
Категория: Наукове життя | Добавил: ukrosvita (22.05.2009)
Просмотров: 2215 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2024
Сайт управляється системою uCoz