Неділя
11.12.2016, 03:20
ОСВІТА УКРАЇНИ
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная Середня школа Регистрация Вход
Меню сайта

 Форум журнала " Стена " для творческих людей
Категории каталога
школа юнкорів при журналі "Стіна" (наші публікаці) [10]
публікації юнкорівців, дослідження, фото, рекомендації, умови вступу в школу юнкорів тощо...
З житття школярів [31]
акції, конкурси, події, розповіді про шкільні будні і свята
Про школу і не тільки (цікаві новини, офіційна інформація) [30]
в цей розділ входить офіційна інформація. зібрана школою юнкорів стосовно загальноосвітніх шкіл, акцій журналу "Стіна", новини Міністерства освіти тощо.
Поради абітурієнтам (журнал Стіна рекомендує) [11]
офіційна інформація журналу "Стіна" стосовно підготовки до вступу у навчальні заклади, розслідування, практичні рекомендації, опитування школярів, студентів, викладачів і батьків.

Наш опрос
Чого не вистачає українській освіті?
Всього відповідей: 32431

Главная » Файлы » Про школу і не тільки (цікаві новини, офіційна інформація)

Шкільна освіта – ускладнювати чи спрощувати?
[ ] 31.10.2009, 12:30

«Як там у школі?» Якщо задати це питання батькам, дитина яких навчається в школі, то відповідь однозначна. Мало які батьки скажуть, що зараз у школі добре. Система освіти нікудишня. І складається враження, що хтось згори спускає такі вказівки, які все гірші й гірші. Один мій знайомий відкрив зошит по математиці доньки 4 класу і ледь зміг розв’язати задачу. Донька взагалі не в силі розв’язувати такі задачі. До речі, не тільки в цього батька такі діти. Вчитель повернув задачу назад, бо вона розв’язана невірно. Батько прийшов до школи за поясненням, бо ж відповідь була вірною. «Це раніше так розв’язували, тепер інакше…» - була відповідь вчителя. Коли я був малим, то штани одягав через ноги, а тепер мого сина в школі навчають, що штани треба одягати через голову:  «Розумієте, ми ускладнюємо завдання, щоб діти навчалися краще мислити…» Та чи правильно це? Чи діти стають від того розумнішими? Та багато дітей відстають від програми і фактично протирають штани в школі 10 чи навіть 12 років. А вчителі не можуть відійти від спущеної їм з міністерства освіти програми. Їм би урок відбути за програмою, а там хоч «трава не рости». На жаль, вчителів зараз багато, та педагогів замало. А може в міністерстві освіти досі сидять (і також протирають штани) лише сивочолі пенсіонери, яким начхати на проблеми батьків і рядових вчителів?

А хто взагалі сказав, що середня освіта обов’язкова для кожного? До того ж: у тому вигляді, що ми її маємо зараз? Якщо переважна більшість дітей (чи навіть нехай не переважна) фактично марнують десять чи дванадцять років у школі, нічого не вивчивши з того, що потрібно їм для подальшого життя? Навіщо забивати логарифмами та хімічними формулами мозок тому, хто просто не може те вмістити в голову?

Наскільки я пам’ятаю з історії, ще за царської Росії були ремісничі училища, де змалку дітей навчали конкретної практичної професії. Дитина не марнувала даремно роки життя, а вже з підліткового віку володіла доброю професією. У цьому був суттєвий плюс і для батьків, і для дитини, і для економіки країни.

Знову ж таки: якщо в місті є десять загальноосвітніх шкіл, можливо варто так зробити, щоб вони не були всі під одну копірку? Можливо ту чи іншу професію (столяра, шофера, слюсаря, сантехніка, швачки тощо) важливо увести не просто одним уроком на тиждень, а цьому віддавати пріоритет? Сьогодні всі хочуть мати вищу освіту (читай: хочуть нічого не робити, або робити мало і не важко), а хто ж буде працювати?

Зараз констатують, що триває економічна криза. Але чи не варто подумати, що з неї можна вийти лише завдяки тому, що система освіти буде на належному рівні? Якось я був свідком, як чималенька дівчина в США (років 13) розв’язувала домашнє завдання по математиці, я здивувався, коли побачив приклади, які в нас розв’язують діти першого класу. Може в них діти не такі розумні? Хоч та дівчинка була емігранткою з України. Отакі справи і справи невеселі. А в мене четверо дітей, а найменша донечка ще дошкільного віку. І їй також потрібно буде йти до школи. Тільки до якої? Я про це намагаюсь не думати, бо стає якось боляче на душі. А можливо варто не тільки думати мені, а серйозно подумати усім нам? Батькам, вчителям, професорам, міністрам? Варто взяти добрі уроки з історії і не пертися сліпо вперед, загубивши голову, начисто перекресливши все старе (не надбавши доброго нового), ускладнюючи все в шкільній програмі, опираючись на безглузду теорію еволюції, думаючи, що людина стає все розумнішою. На жаль, це не так. І не тільки це стосується дітей, а якщо відкрити шкільні підручники, то складається враження, що це стосується ще більше поважних професорів (тільки невідомо яких наук).
 
Автор: Євгеній
Категория: Про школу і не тільки (цікаві новини, офіційна інформація) | Добавил: ukrosvita
Просмотров: 2257 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляється системою uCoz